38. În ţara actualilor, fostul este împărat

dupa paris 3Era sâmbătă dimineaţă. O dimineaţă caldă, de primăvară. Jane avea ochii somnoroşi, după o noapte destul de nedormită. Avionul aterizase cu întârziere şi ea ajunsese acasă mult după miezul nopţii. Fetele o aşteptau în cafenea.

– Bună dimineaţa, domnişoară! spuse Sofia veselă. Ne prieşte Parisul, văd… ochelari de soare, astea…zici că eşti o vedetă fugită în lume de bliţurile papazzilor.

Jane îşi lăsase ochelarii de soare să îi pice aproape de vârful nasului şi se uita serioasă la Sofia.

– Dimineaţă era când am ajuns eu acasă, pe la 3. Acum mi se pare că e de-a dreptul mijlocul nopţii şi mă aşez cu voi la masă în pijamale. Mă scuzaţi, sunt morocănoasă, am nevoie de cafea.

– Un ristretto pentru domnişoara, vă rog, îi spuse Eva chelnerului. Fără lapte, fără zahăr.

Jane zâmbi cald în timp ce chelnerul aşeza a opta minune a lumii în faţa ei: o ceaşca mică de cafea. Jane începu să le povestească fetelor despre Paris şi despre Patrick, despre felul în care el redefinise aşa-zisul oraş al luminilor în ochii ei. După ce îşi termină încântată povestea, era rândul lui Jane să asculte.

– Trebuie să îţi spunem ceva, începu Sofia. În weekend, cât erai tu la Paris, am dat nas în nas cu Sebastian. Într-un restaurant.

– O, Doamne. Şi ce s-a întâmplat? A vorbit cu voi? spuse Jane în timp ce îşi ţinea capul în palme, de parcă băuse toată noaptea.

– A vorbit, da, n-a fost mut, din contră. A venit la noi la masă, continuă Alexandra. A încercat să fie politicos. Ne-a spus că te-a văzut la o petrecere cu noul tău iubit… cu accent pe „noul tău iubit”, de parcă ar fi, de fapt, amantul.

– O, Doamne. Acum îl interesează şi de Patrick? De parcă situaţia nu era suficient de rea oricum… Şi voi ce i-aţi spus? spuse Jane.

– Şi tu acum, normal că îl interesează de Patrick, răspunse Sofia. Ştii cum e, parcă sunt mai buni strugurii acum că nu mai sunt ai tăi. Tot încerca să rămână la noi la masă. Şi tot întreba de tine, cu clasicele texte: „Sper că acest tip o face fericită”… puţin superior aşa, dacă mă întrebi pe mine. I-am tăiat-o eu scurt şi i-am spus că eu nu vorbesc cu el despre tine. Nu părea foarte nedumerit de ce i-am spus şi cred că s-a făcut că nu înţelege. Într-un final a plecat la el la masă.

– El cu cine era? întrebă Jane.

– Erau mai mulţi la masă, răspunse Eva. Am aruncat eu un ochi la un moment dat să văd cine se mai preumblă pe la masa lui, dar nu era nimic interesant. Înţelegi tu ce vreau să spun. Ea nu era acolo.

– Minunat, absolut minunat! izbucni Jane. Pare că, efectiv, oriunde merg, orice fac şi cu oricine vorbesc, el e cumva acolo, suflându-mi în ceafă.

Eva întoarse capul spre ea şi cu o mână o mângâia pe spate.

– Totul va fi bine, o să vezi. O să treacă şi asta. Noi suntem aici, orice ar fi, ştii asta, nu?

– Da, ştiu…

– Şi mai e ceva… spuse Sofia încet.

– Aoleu, mai e? răspunse Jane căscând ochii la prietenia ei.

– Ştii, ne-am gândit mult dacă să îţi spunem, dar am decis că nu trebuie să îţi ascundem nimic, continuă Alexandra. La plecare, Sebastian ne-a oprit şi ne-a rugat să-ţi spunem să-l suni.

– O, Doamne… ce mai vrea acum? De ce să îl sun? Nu vreau să vorbesc cu el! spuse Jane ridicând tonul.

– Stai liniştită, nu trebuie să faci nimic. Nu eşti obligată nici să asculţi ce are el de spus, nici să faci ce ţi-a cerut el. Vremurile alea s-au dus. Dar gândeşte-te. Poate în felul ăsta o să ai parte de o încheiere şi un răspuns la întrebările tale. Gândeşte-te, îi spuse Sofia.

După un moment de tăcere, discuţia avea să se îndrepte către alte subiecte, clienţii şi nunta Sofiei, colegele Alexandrei şi relaţia cu Robert, închiderea de lună a Evei şi primele ei întâlniri oficiale cu Nic.

Prin geamul cafenelei erau patru prietene, într-o zi de weekend, în oraș, cu zâmbete pe buze și conversații animate. Înăuntrul lui Jane, însă, încolțea sentimentul că ceva era pe cale să se întâmple. Un miros de necunoscut plutea cumva în aer. Liniștea dinaintea furtunii se apropia de sfârșit.

 

Leave a Reply

