40. Scandal în familie

FotorCreated4896– Bună seara prințeso, se auzi vocea ușor guturală a lui Patrick când Jane îi deschise ușa apartamentului.

Patrick nu mai fuma de ceva vreme dar parcă ceva din răgușeala dată de țigări îi rămăsese în glas, sau poate era doar în mintea lui Jane. Ce era însă sigur era că, în seara asta, ea avea să dea uitării amintirea întâlnirii accidentale cu Sebastian și să se refugieze în brațele bărbatului din fața ei.

– Intonația de cârciumar îți mai lipsește că… în rest ești de acolo, spuse ea râzând.

– Păpușe, eu este cârciumar pe bune, spuse Patrick ducând jocul mai departe.

Jane îl ciupi ușor de braț iar el o cuprinse de mijloc pentru ca mai apoi să o sărute.

– Eu tot zic că ești prințesă. Vorba aceea, îți sticleau ochii în fața magazinului ăla cu produse Disney, îi spuse Patrick mângâind-o ușor pe cap.

Jane se înroși – Patrick avea întotdeuna o atitudine paternă față de obiceiurile ei copilărești. Aproape că avea senzația că îi spunea mereu: ”Ești mică, mă”.

– N-am 5 ani, răspunse Jane strâmbând din nas în glumă.

– O nu, răspunse Patrick cu atenția focusată de acum pe piciorul gol al lui Jane care se întrezărea din crăpătura halatului.

Jane râse cu poftă.

– Să știi că nu vorbesc cu picioarele, îi zise ea zâmbind.

– Nu. Dar ai putea, răspunse Patrick cu un surâs în colțul gurii.

Jane se înroși din nou, atitudinea directă și sexual deliberată a lui Patrick o surprindea de fiecare dată, nu pentru că era cumva regina inocenței sau pentru că ceilalți bărbați din viața ei îi citiseră din ghidul femeii măritate de la 1800, ci pentru că Patrick știa mereu ce voia și n-avea vreo reținere să exprime asta. Era mereu fără ezitări, fără nehotărâri dar și fără promisiuni. Era foarte diferit față de cei de dinante și mai ales față de Sebastian.

Jane nici nu apucase bine să alunge gândurile din capul ei că și simți răcoarea cearșafului de sub ceafa ei și respirația caldă a lui Patrick care o săruta pe gât. Cu greutatea corpului lui bântuind deasupra ei, Jane se simțea și ea sigură, sigură că e fericită.

Dimineața sosi parcă prea repede și după ce reușiră să se desprindă de pat, Jane și Patrick stăteau la masa din bucătărie sorbind cafea și sorbindu-se din priviri.

– Azi avem zi full împreună, daia romantică? zise el zâmbind.

– Da, avem. Ce mă distrează zâmbetul ăsta tâmp pe care îl afișezi pe față când vorbești de chestii siropoase, zise Jane cu un surâs larg.

– Nu e tâmp iubito, e viril, replică Patrick pe un ton foarte serios, după care izbucniră amândoi în râs. Brusc se auzi sunetul unui mesaj. Patrick aruncă un ochi la telefonul lui și se încruntă dintr-o dată.

– Căcat! exclamă el.

– Ce s-a întâmplat? întrebă Jane.

– Nimic, ai mei sunt în oraș și vor să luăm prânzul, cred că va trebui să întrerupem ziua romantică până pe seară, îi zise Patrick.

– Dar știi că pot să vin cu tine și apoi ne vedem de treaba noastră, spuse Jane.

– Nu cred că este cazul, îi răspunse Patrick scurt.

– Cum adică? întrebă Jane ușor indignată.

– Nu e ca și cum suntem căsătoriți și cu copii și e musai să ne vedem cu părinții, în plus îi știi din școală pe ai mei, replică el exasperat.

– Tocmai, nu văd care e problema, dar poate e cazul sa îmi faci o listă cu ce persoane din viața ta pot să văd în calitate de… da chiar, în calitate de ce, Patrick? Că și cu prietenii ai ezitat să îmi faci cunoștință – tu acest bărbat sigur de ce vrea și ce trebuie, îi zise Jane pe un ton extrem de ironic.

Patrick se uită la ea cu încrâncenare și îi spuse pe un ton dur:

– Ți-am spus foate clar care este relația mea, de rahat, cu ai mei, mai mult decât atât, ți-am spus și de ce. Eu mă văd cu ei din obligație, nu din plăcere. Cât despre restul doleanțelor tale sunt complet exagerate, doar pentru că nu mi-am afișat prietenii instant, nu înseamnă că nu reprezinți ceva pentru mine. Am fost împreună la Paris nu? Unde te-ai văzut cu soră-mea… Este nebunie să ajugem mereu la certurile astea de căcat, lucrurile înre noi nu ar trebui să fie așa grele, ar trebui să mai meargă și de la sine.

Jane simțea că ia foc, ”de la sine, de la sine” – ura cu toată ființa ei această frază.

– A, deci eu sunt problema, să înțeleg? Eu sunt aiurea, că nu te-am taxat pentru faptul că citez: nu știi ce e chestia asta dintre noi, sau dacă poți să îmi dai ceva mai mult sau că îți pasă – că doamne ferește să folosim cuvinte prea mari pe care nu le înțelegem. Pentru un bărbat atât de sigur pe el nu pari să ai decât o certitudine, dimensiunea patului, îi zise Jane acră.

– Și cu toate astea nu te plângi niciodată, îi replică el sec.

– Superb! spuse Jane ridicând mâinile în aer.

– Ce vrei? Să îți promit și eu lucruri și să îți trag apoi covorul de sub picioare ca papagalul ăla infect care te-a părăsit? Să te fac și eu să te simți că nu ești suficient de bună? Dar cine știe poate atunci ai fi mai constantă, că de ceva vreme ești mai volatilă decât încălzirea globală – să mă întreb și eu de ce oare? Nu-s prost să știi. Și da, îmi pasă de tine, în traducere liberă, te iubesc  – îmi cer scuze că nu am folosit exprimarea potrivită pentru tine, încheie Patrick respirând adânc cu pumnii ușor încleștați pe lângă corp.

Jane era înfuriată, rănită, șocată și complet dezarmată de o declarație de dragoste în mijlocul unei furtuni de insulte. În mod normal, ar fi lăsat de la ea dar după tot ce se întâmplase voia să fie suficient de bună, pentru ea însăși:

– Atunci pleacă, dacă asta vrei, ușa e a ta, aparent ai treabă și te rețin, îi spuse ea pe un ton glaciar.

Lui Patrick nu-i venea să creadă că ajunseseră aici de la o întâlnire banală cu părinții, nu putea să nege că atitudinea lui Jane îl rănea, dar nu avea de gând să o arate sau să nu răsucească și el cuțitul:

– Stai liniștită, nu mai am nici un motiv să stau, replică el zeflemitor.

Peste câteva momente ușa de la intrare se trânti iar Jane izbucni în plâns. Sunetul unui mesaj se auzi de pe masă, cu privirea încețoșată Jane îl citi: Sebastian – ”Ce faci?”

”Plâng, boule!” lăsă să îi răsune vocea în camera de acum goală.

Leave a Reply

