60. Eu cu cine votez?

gataJane se uita cu ochii cât cepele la ecranul televizorului erau primele ore ale dimineții, Richard o ținea de mană pe canapeaua din sufrageria apartamentului lui – se uitau la alegerile din Statele Unite. Pe măsuța din față erau semnele nopții lor albe: 3 boluri de popcorn, 5 cutii de Coca Cola pentru ea- vin roșu pentru el, un pachet gol de țigări și prea multe ambalaje de ciocolată.

Jane nu fusese niciodată complet investiă în politicul național sau de peste hotare, era informată dar prefera să nu își facă alte riduri pentru asta. Simțea însă că era o perioadă în lume în care parcă trebuia să fie mai alertă, să observe ce se întâmplă în jurul ei chiar dacă nu o afecta în mod nemijlocit și imediat. Cumva posibilitatea ca o femeie să învingă și să conducă o asemenea țară ar fi avut un efect aproape catardic asupra ei, a femeilor din viața ei și chiar asupra bărbaților care gravitau în jurul ei.

Richard o surprinsese cu două zile în urmă când Jane îl anunțase că avea de gând să urmărească seara votului din SUA, spunându-i că avea să îi țină companie.

– Serios? Chiar vrei să te uiți cu mine? întrebă Jane în timp ce Richard se juca cu o șuviță din părul ei, nu te credeam prea politic, adăugă ea mirată.

– Jane darling, nu trebuie sa fiu membru de partid ca să înțeleg ce se întâmplă sau ca să îmi dau seama că este important. În ziua cu Brexit-ul am întarziat o oră la birou pentru că în seara precedentă m-am luat la bătaie cu cel mai bun prieten al meu care a fost pro Brexit, mărturisi Richard. Un zâmbet aproape ștrengar îi apăru pe față. Jane era uimită, bărbatul la patru ace, cu poker face perfect și posh ascundea un mic huligan.

– Tu? Domnul ”m-am născut cu cravata de mătase de gât”? îi răspunse ea la fel de jucăuș.

– Oh da, n-am fost mereu atât de ”adecvat” Jane, am fost și eu tânăr, zise Richard aproape nostalgic.

– Cine ar fi crezut, eram convinsă ca ai fost băiatul cu papion din banca întâi care ridică mâna să răspundă mereu.

– Oh nu darling, lucram ca dealer de Black Jack iar zilele libere le petreceam la Lipsy’s, barul din colțul străzii mele, mai adăugă Richard privind cu deliciu mirarea crescândă de pe fața lui Jane. Ce e dragă Jane credeai că am fost mereu sobru și cuminte? zise el uitându-se la ea cu subînțeles.

– Eh nu chiar, răspunse Jane înroșindu-se , Lipsy’s, sună cumva a strip-bar, adăugă ea.

– Păi chiar asta era, mărturisi Richard în timp ce își făcea loc sub cearșaf ca să o sărute pe Jane, cu fața ei consternată… darling tre’ să învețe și băieții undeva că sutienul se desface cu o mână.

Și cu asta discuția se încheiase, se întoarseră la ce făceau ei doi foarte bine împreună, însoțiți fiind de revelația că Richard era probabil un idealist sub acoperire cu dexteritatea unui golan.

 

***

Cu o parte din rezultate care prevesteau deznodământul, afișate pe ecranul televizorului, Jane și Richard se uitau siderați unul la celălalt. Furia lui întrerupse momentul și o cutie goală de Cola zbură către ecran.

– Richard, exclamă Jane cu o ușoară îngrijorare în voce.

– Îmi pare rău zise el, dar nu îmi vine să cred… câtă prostie…

– Da știu, răspunse Jane întristată și într-o secundă o altă cutie goală zbură spre televizor, de astă dată din mâna ei. Amândoi izbucniră în râs, Richard își întoarse privire către ea și pentru prima oară se uită la Jane de parcă împărțeau un secret doar al lor. Ca un făcut telefonul lui Jane vibră pe masă rupând momentul:

”Stai liniștiă, fetițele de pretutindeni au încă multe vise de adeverit… somn ușor, Jane” – Patrick

Leave a Reply

