62. Și brusc totul se schimbă…

kfshkfUn soare timorat se întrevedea printre draperiile trase ale apartamentului lui Richard când Jane își deschidea ochii în acea dimineață. Bărbatul de lângă ea încă dormea pufăind ușor și ținând-o în brațe strâns. Era ziua de după confesiunea de pe podeaua biroului lui. Jane îl întrebase ce voia să zică cu – ”nu vreau să pleci”, iar Richard îi răspunsese: ”Exact ce am spus, te poți tansfera aici, ar fi așa rău daca ai rămâne cu mine?”. Era pentru prima oară când Jane îl simțise vulnerabil, un bărbat ca el era de regulă mereu în control. Surprinsă fiind de afirmația lui, nu știuse ce să-i răspundă. Mai mult decât atât, avea senzația ca Richard știa că mai era vorba de altcinva și acum își trimitea primii călăreți în lupta pentru Jane. După conversația aceea merseseră la el acasă și se pierduseră unul în celălalt pe trei suprafețe și în patru camere diferite – Jane era convisă că un abonament la sală ar fi fost inutil avându-l pe Richard în viața ei.

– Hmmm, se auzi vocea lui, bună dimineața frumoaso.

– Neața, răspunse Jane, cuibărindu-se și mai bine în brațele lui, știi că trebuie să ne pregătim de birou, îi șopti ea în ureche.

– Mai avem ceva timp, spuse Richard pe un ton glumeț rdicând ușor sprânceana.

– Richard, nu! zise Jane amuzată ridicând degetul spre el, eu nu am, trebuie să-mi fac fața, mai adăugă ea.

– Eu cred că arăți foarte bine acum, răspunse Richard așezând-o peste el.

– Da, clar, ce să zici și tu acum că ai folosit produsul, te-ai pricopsit cu el, spuse Jane ironic. Richard începu să râdă iar apoi își lipi buzele de ale ei. Momentul fu însă întrerupt de telefonul lui Jane.

– Ignoră, zise Richard printre săruturi.

– Nu pot, poate este ceva important, spuse Jane trăgîndu-se din brațelel lui și răspunzând la telefon. Bună Eva, acum sunt un pic ocupată, poți să…

– Sunt însărcinată! spuse Eva cu o voce panicată. Jane își opri pentru un moment răsuflarea.

– Cu Nic? întrebă ea într-un final.

– Nu, cu poștașul, evident că cu Nic…răspunse Eva, lacrimile începând clar să îi înece glasul.

– Shhh, nu plânge, iubita. Găsim o soluție, i-ai spus lui Nic?

– Nu, nu încă de-abia am aflat, nici n-am apucat să îi spun că vreau să mă mut cu el, zise Eva printre sughițuri.

– Am înțeles, fetele unde sunt, nu ești cu ele? întrebă Jane îngrijorată.

– Nu, Sof este în team building și Alexandra este la Paris cu revista ai uitat? răspunse Eva.

– Da așa este, ești sigură că testul nu este greșit? Se mai întâmplă, știi, spuse Jane încet.

– Am făcut 5, literalmente am băut toate lichidele non-alcoolice din casă. Nu sunt pregătită să fiu mamă, cu atât mai puțin cu un tip de 23 de ani, la dracu, zise Eva parcă vorbind cu sine, tocmai atunci începu să sune linia cealaltă a telefonului lui Jane – era tata, se hotărî însă să îl ignore.

– Iubi, trebuie să mergi la doctor și să-ți faci o analiză ca lumea, sun-o pe mama ta și spune-i, știi că ea e mereu deschisă și înțelegătoare și du-te cu ea. Eu mă întorc într-o săptămână acasă și ai toată atenția mea – idea îi fu din nou întreruptă de telefonul tătălui ei. În tot acest răstimp, Richard se uita îngrijorat la ea sesizând că ceva era în neregulă dar neputându-și da seama ce anume. Așa, continuă Jane, scuză-mă tot sună tata pe linia celaltă.

– Nu vrei să îi răspunzi poate s-a întâmplat ceva, zise Eva trăgându-și nasul.

– Eh, s-a întâmplat ceva, sigur vrea să vorbească despre nu știu ce eveniment politic sau specie de păsări migratoare rară care trece pe la noi, spuse Jane ușor exasperată.

Eva râse ușor auzind această evaluare.

– Uite-o mă! remarcă Jane plină de afecțiune.

– Ai fost haioasă, recunoscu Eva.

– Așa, vorbește cu mama ta și sună-le și pe fete, Sof oricum se întoarce mâine, nu? întrebă Jane.

Brusc, simți mâna lui Richard atingând-o ușor pe umăr. Jane se întoarse la el și observă că ținea fixul în mână, nu știa exact când acesta sunase.

– Ce este? întrebă ea mascând receptorul.

– Tatăl tău, spuse el.

– Baby, stai un pic că văd ca tata a sunat și pe fix, aștepți puțin pe linie? îi zise Jane Evei.

– Da sigur, spuse Eva.

Jane luă enervată fixul din mâna lui Richard.

– Da tata, ce e?

– Pe maică-ta a luat-o slavarea, suntem la spital, îi spuse tatăl ei scurt.

– Ce? Cum, ce a pățit? întrebă Jane aproape țipând.

– Nu știm încă exact, a avut niște dureri groaznice de burtă, așteptăm să vedem ce este și dacă este cazul să o opereze, îi spuse tatăl ei cu o voce sumbră.

– Vin acasă, zise Jane.

– Vino, răspunse tatăl ei și cu asta închise telefonul.

Jane lăsă receptorul să-i cadă din mână.

– Ce s-a întâmplat? întrebă Richard îngrijorat.

– Mama a fost luată la spital cu salvarea, trebuie să ajung acasă, spuse Jane.

– Vorbește cu prietena ta care este încă pe linie, între timp eu aranjez biletele pentru plecare, zise Richard ferm și o sărută apoi pe creștet.

Jane dădu ușor din cap.

– Eva, mama a fost internată la spital de urgență, vin acasă și putem vorbi atunci, ok? îi spuse Jane prietenei ei.

– Oh Doamne, da baby stai liniștită – ce pot să fac pentru tine? întrebă Eva.

– Nimic momentan, răspunse Jane.

– Ok atunci dă-mi un telefon când ajungi acasă și zi-mi la ce spital e ca să vin, spuse Eva ferm.

– Bine….replică Jane și închise telefonul.

În colțul celălalt al camerei, Richard vorbea foarte aprins cu cineva la telefon care nu putea să fie decât agentul de bilete. Jane se ridică din pat să își strângă câteva lucruri, încerca să nu se gândească la ce era mai rău acum, dar cu o istorie de cancer în familie toate posibilitățile cele mai negre erau în capul ei.

– Gata baby, în 2 ore avem avion, se auzi vocea lui Richard întrerupând toate șcenariile sumbre din mintea lui Jane.

– Avem? întrebă aceasta mirată.

– Da, doar nu credeai că o să te las singură? îi răspunse Richard contrariat.

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

